Łódź/Warszawa, 21 sierpnia 2012 roku – Dzisiaj odbyła się oficjalna prezentacja nowego Katalogu IKEA 2013 zatytułowanego „W nowym wystroju, w lepszym nastroju”. W tym roku tematem przewodnim są tekstylia, dzięki którym możemy w prosty i niedrogi sposób zmienić wystrój naszego domu. Polacy kochają swój dom, jako najważniejsze miejsce na świecie. Kontynuując kierunek „Ty tu urządzisz”, IKEA chce im nadal dodawać odwagi do zmiany wystroju wnętrza, który wpływa na nastrój i jakość życia. Dystrybucja katalogu do 4,7 miliona polskich domów rozpoczęła się w poniedziałek, 20 sierpnia 2012 roku. Dodatkowo, dzięki specjalnej aplikacji na smartfon i tablet, użytkownicy będą mieli dostęp do interaktywnych materiałów, dostarczających dodatkowych porad i inspiracji z zakresu zmiany wystroju wnętrza.
IKEA wierzy, że warunki, w jakich ludzie żyją w swoich domach, wpływają na ich codzienne samopoczucie. Dlatego też zmiana i odświeżenie wystroju wnętrza może sprawić, że poczują się lepiej, a jakość ich życia ulegnie znacznej poprawie. Z badań przeprowadzonych przez instytut badawczy Grupa IQS Sp. z o.o. na zlecenie IKEA w 2012 roku wynika jednak, że Polacy rzadko dokonują zmiany aranżacji mieszkania. W ciągu ostatnich 12 miesięcy tylko 36% ankietowanych zmieniło wystrój domu, mimo że aż 81% zgadza się, że takie zmiany mają pozytywny wpływ na jakość ich życia. Rzecz w tym, że Polacy postrzegają zmiany wystroju i aranżację wnętrz jako duże i kosztowne przedsięwzięcie (aż 82% respondentów podało ograniczenia budżetowe jako powód braku zmian w wystroju mieszkania).IKEA pragnie więc pokazać, jak zmienić wystrój domu, wykorzystując proste i sprytne rozwiązania, które nie wymagają wysokich nakładów, i na które może sobie pozwolić wiele osób. Jednymi z najlepszych produktów, z pomocą których możemy łatwo i niedrogo zmienić oblicze naszego mieszkania, są tekstylia. Dzięki nim nie musimy wcale pozbywać się naszych ulubionych mebli, ale możemy nadać im zupełnie nowy wygląd, ubierając je w tkaniny. Tekstylia sprawiają też, że nasze życie jest wygodniejsze, bardziej przytulne, kolorowe i wesołe. W nowym Katalogu IKEA 2013 znajduje się wiele ciekawych propozycji zmian wystroju domu przy użyciu tekstyliów, które z pewnością okażą się inspirujące. Warto dodać, że tekstylia to nie tylko same tkaniny, ale też wiele gotowych produktów, jak np. poduszki, narzuty czy pledy.
„Tekstylia to wyjątkowe produkty, które ogrywają ogromną rolę w naszym codziennym życiu. Nadają mu miękkości i kolorów oraz umożliwiają dokonywanie prostych i szybkich zmian w domu, kiedy tylko mamy na to ochotę. W tym roku chcemy więc zachęcić Polaków do zabawy tekstyliami, oferując im całe mnóstwo wielobarwnych tkanin, przygotowanych z różnych włókien, charakteryzujących się bogatym wzornictwem i, co bardzo ważne, w przystępnych cenach. Jestem przekonana, że każdy znajdzie w naszym asortymencie coś dla siebie, co pasuje do jego gustu i osobowości oraz, że będziemy mogli zainspirować ludzi do dokonywania kreatywnych zmian wystroju domu, by lepiej się im żyło na co dzień” – powiedziała Petra Färe, IKEA Deputy Retail Manager.
________________________________________
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
IKEA jest liderem, innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2011 odwiedziło ponad 18 milionów osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Group Polska, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając meble i artykuły wyposażenia wnętrz do sieci IKEA na całym świecie.
Dodatkowych informacji udziela:
Karolina Horoszczak
PR Manager, rzecznik prasowy – grupa IKEA w Polsce
Tel.: +48 22 720 46 46
E-mail: karolina.horoszczak@ikea.com
________________________________________
Dodatkowe informacje
Więcej o tekstyliach
W nowym Katalogu IKEA zaprezentowane zostały różnorodne propozycje wielobarwnych, wzorzystych i wykonanych z różnych włókien tekstyliów, zarówno tych, które były już w asortymencie IKEA, np. romantyczna seria EMMIE, jak i zupełnie nowych kolekcji, takich jak np. serie LAPPLJUNG czy MALIN. Niewątpliwą zaletą jest taki dobór produktów, aby komponowały się ze sobą kolorystycznie, co ułatwi klientom wybór i zapewni lepsze dopasowanie do ich potrzeb (dla przykładu seria tekstyliów MALIN jest skoordynowana kolorystycznie z jasno-turkusowymi pokryciami Isefall sof SÖDERHAMN i kloszami do lamp MALIN TRÅD). Dzięki niezwykle szerokiemu i różnorodnemu asortymentowi każdy będzie mógł łatwo znaleźć coś, co pasuje do jego gustu i osobowości.
Czytelnicy znajdą też w katalogu porady, jak wykorzystać tekstylia do dokonywania prostych i niedrogich zmian w wystroju wnętrza oraz przekonają się, że wystarczy nawet drobna modyfikacja, aby poprawić sobie nastrój. Dla przykładu każdą sofę czy fotel można łatwo odświeżyć przy pomocy poduszek i pledów. Świetnym przykładem, jak odmienić za pomocą tekstyliów nasz stary, ulubiony fotel odziedziczony np. po dziadkach, może być niezwykle lubiany przez założyciela IKEA, Ingvara Kamprada, jego osobisty fotel MK z okładki Katalogu IKEA 2013. Jest to model z 1951 roku, który cieszył się w tamtym czasie dużą popularnością. Obecnie fotel ten został zmodyfikowany poprzez zastosowanie nowoczesnych technik produkcyjnych i wprowadzony ponownie do asortymentu IKEA pod nazwą STRANDMON.
Warto także podkreślić, że tekstylia IKEA produkowane są zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma wykorzystuje nie tylko ekologiczne materiały, takie jak naturalne włókna lnu, ramii i juty oraz liocel, odnawialne włókno celulozowe, ale także nowoczesne technologie umożliwiające ograniczenie zużycia wody i barwników w procesie barwienia tkanin, przy jednoczesnej poprawie trwałości kolorów. Prowadzi również akcje edukacyjne w zakresie zrównoważonych metod uprawy bawełny dla rolników w Indiach, Pakistanie, Chinach i Turcji, aby zredukowali zużycie wody, pestycydów i nawozów sztucznych, a tym samym obniżyli koszty i zwiększyli rentowność własnej pracy. IKEA wykorzystuje również odpady produkcyjne, aby ograniczyć marnotrawstwo surowców.
O Katalogu IKEA 2013 – fakty i liczby
• W Polsce Katalog IKEA wychodzi już 17. rok z rzędu
• Tegoroczne wydanie ma 324 strony, nieco zmieniony format oraz nową, bardziej przejrzystą strukturę
• Katalog IKEA 2013 został wydrukowany w nakładzie 5,26 miliona egzemplarzy w polskiej wersji językowej, a na całym świecie w liczbie 212 milionów egzemplarzy
• Katalog IKEA 2013 będzie dystrybuowany w 43 krajach w 62 wersjach językowych
• Dystrybucja w Polsce obejmuje siedem miast, w których działają sklepy IKEA, tj. Katowice, Kraków, Poznań, Trójmiasto, Warszawę oraz Wrocław
Interaktywna forma katalogu
Tworzenie katalogu to dla IKEA ogromne przedsięwzięcie. Dlatego też dotarcie do jak największej liczby ludzi jest tak ważne, aby dzielić się z nimi pasją firmy, jaką jest wyposażanie domu. W tym celu IKEA opracowała specjalną aplikację do pobrania na smartfon lub tablet, umożliwiającą dostęp do dodatkowych materiałów związanych z nowym katalogiem. Wystarczy pobrać aplikację (na Androida lub iPhona), znaleźć symbol telefonu w katalogu i zeskanować całą stronę. Można wówczas obejrzeć zdjęcia w 3D czy filmy z poradami dotyczącymi zmiany aranżacji wnętrza, zobaczyć ten sam pokój w kilku stylistycznych odsłonach, zajrzeć do wnętrza regału lub usłyszeć opowieści projektantów. Interaktywne dodatki dostępne są również na stronie IKEA.pl i oferują jeszcze więcej pomysłów na łatwą i niedrogą zmianę wystroju domu.
Festiwal Dobrego Wystroju IKEA w Łodzi – 22.08-23.09.2012
W tym roku wprowadzeniu nowego katalogu towarzyszy Festiwal Dobrego Wystroju organizowany przez IKEA w Łodzi, mieście znanym ze swoich tradycji włókienniczych. Już od 22 sierpnia 2012 roku jego mieszkańcy mogą oglądać niezwykłą wystawę tekstyliów IKEA w Textorial Parku przy ulicy Fabrycznej 17. Wystawa będzie czynna do niedzieli, 26 sierpnia. Ponadto na najbliższy miesiąc łódzki sklep IKEA przemieni się w prawdziwą, wielobarwną, wzorzystą i bardzo przytulną krainę, w której każdy z pewnością poczuje się wyjątkowo, a cała Łódź będzie mogła powrócić do swoich tekstylnych tradycji.
Festiwal Dobrego Wystroju, adresowany do wszystkich łodzian, to możliwość obudzenia włókienniczego ducha miasta. Zrobi się głośno od stukotu i turkotu maszyn oraz kolorowo dzięki dziesiątkom barw, jakie można odnaleźć w tkaninach IKEA. Dekoratorzy wnętrz podpowiedzą, jak znaleźć sposób na tekstylną metamorfozę mieszkania, a wszystkie panie będą mogły podczas warsztatów odpowiedzieć na podszyty tradycją apel łódzkiej IKEA „Kobiety, do maszyn!”. Najmłodsze pokolenie także będzie mogło wejść do tekstylnego świata IKEA. Dzieci przekonają się, że bajki opowiadane przez aktorów łódzkich teatrów dla dzieci, brzmią wyjątkowo na wygodnych, kolorowych poduszkach. Dodatkowo w trakcie warsztatów maluchy rozbudzą swoją wyobraźnię, malując fantazyjne obrazy na poduszkach lub upodobniając je do postaci z ulubionych opowiadań.
Link do strony artykułu: https://ww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/nowy-katalog-ikea-2013